این مقاله به بررسی تفاوت تأثیر روابط سیاسی در عملکرد شرکتهای صادر کننده و غیر صادر کننده چینی و در بین سه نوع بنگاه صادر کننده می پردازد. متعلق به بخش خصوصی (POE) ، متعلق به دولت محلی (LSOE) و متعلق به دولت مرکزی (CSOE). نمونه ما ۷۳۲۶ مشاهدات مربوط به سال شرکتها از ۱۹۴۵ شرکت ذکر شده در بورس اوراق بهادار شانگهای و شنزن در دوره ۲۰۰۶–۲۰۱۰ دارد. با استفاده از فروش صادرات ، نسبت صادرات به کل فروش و بازده دارایی ها به عنوان شاخص های عملکرد ، اثرات مثبت قابل توجهی از ارتباطات سیاسی در تصمیمات شرکتهای چینی برای ورود به بازارهای صادراتی و عملکرد صادراتی متعاقب آنها مشاهده می کنیم. ما همچنین بر اساس نوع مالکیت شرکت (به عنوان مثال ، POE ، LSOE و CSOE) در این اثرات تفاوت های چشمگیری پیدا می کنیم. علاوه بر گسترش تحقیقات مربوط به ارتباطات سیاسی و عملکرد صادرات ، مطالعه ما همچنین به محققان ، مدیران و سیاستگذاران در بازارهای نوظهور کمک خواهد کرد تا جوانب مثبت و منفی استفاده از اتصالات سیاسی را برای عملکرد صادرات درک کنند.