این تحقیق چهار گزاره و یک الگوی مفهومی از خصوصیات کشور و شرکت را در تصمیم گیریهای کلیدی تجارت بین المللی (IBD) تأثیر می گذارد. IBD در این مطالعه انتخاب کشور و ارزیابی ، حالت ورود ، تقسیم بندی-هدف قرار دادن موقعیت و ترکیب بازاریابی است – دو مورد اول در حوزه تجارت بین المللی و دو مورد دیگر در زمینه بازاریابی بین المللی. مدل مفهومی و چهار گزاره مرتبط با آن پیشرفته است ، که بر اساس یک بررسی گسترده در زمینه ادبیات و بررسی بعدی عمیق ۱۶۹ مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مورد IBD های اصلی و تعیین کننده های آنها ، یعنی خصوصیات کشور از جمله فرصت ها ، خطرات و مسافت های مختلف بین میزبان است. کشور و کشور اصلی ، و ویژگی های شرکت ، که شامل تجربه تجارت بین المللی ، دارایی ها / منابع و استراتژی های توسعه / رشد است. پیامدهای مدیریتی و مسیرهای تحقیق آینده مورد بحث قرار می گیرد.