در این مقاله به تحلیل گردشگری اردوگاه در Costa Brava ، منطقه توریستی شمال شرقی اسپانیا می پردازیم. روش شناسی قیمت Hedonic برای کشف چگونگی تعیین قیمت ها و ارزیابی ضمنی برخی از جنبه های غیرتجاری مورد استفاده قرار می گیرد. فصلی بودن ، بعد و مکان متغیرهای اصلی مورد علاقه هستند. نتایج به دست آمده برای اردوگاه ها با هتل ها و خانه های دوم ، دو نوع اصلی دیگر از اقامت های توریستی در منطقه مقایسه می شود.
تصویری کلی که نتایج نشان می دهد این است که اردوگاه ها بسته به کیفیت آنها از نظر فصلی (ظرفیت و قیمت) متفاوت است. گردشگری اردوگاه نسبت به ازدحام حساسیت کمتری دارد. در حقیقت ، در این بخش ، شلوغ ، بزرگتر و شهر نشین به نظر نمی رسد که معلولیت در نظر گرفته شود که بتواند جبران شود ، بلکه جنبه های مثبتی دارد که به خودی خود ارزشمند است. این امر به ویژه در مقایسه با سایر انواع اصلی اقامتی توریستی ، عمدتاً هتل ها ، واضح است.