این مطالعه به بررسی ثبات و اهمیت نسبی اثرات نیروهای صنعت ، جهت گیری بازار و قابلیت های بازاریابی بر عملکرد تجاری از طریق مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی (تعداد = ۵۶۸) از تولید کنندگان ژاپنی نسبت به دوره سه ساله (۲۰۱۱-۱۰۱۱). یافته ها حاکی از آن است که تأثیر مستقیم قابلیت های بازاریابی بر عملکرد در طی سه سال مورد بررسی پایدار است. نتایج همچنین حاکی از آن است که قابلیت های بازاریابی مهمترین محرک عملکرد است و به دنبال آن نیروهای صنعت ، بویژه رقابت رقابتی و قدرت تأمین کنندگان و جهت گیری بازار وجود دارد. علاوه بر این ، جهت گیری بازار از طریق قابلیت های بازاریابی تأثیر غیر مستقیم دارد. قابلیت های بازاریابی در مواردی که رقابت رقابتی بالایی دارند در مقایسه با توان رقابتی کم رقابت ، تأثیر بیشتری در عملکرد دارند. از نظر قابلیت های مختلف بازاریابی ، توسعه و قیمت گذاری محصولات جدید عوامل اصلی هستند. مدیریت کانال در موارد رقابت رقابتی بسیار مهم است.