در این مقاله به بررسی اثرات محیط ساخته شده بر رفتار سفر (به عنوان مثال ، تعداد سفرها و مسافت طی شده) متفاوت با نحوه حمل و نقل می پردازیم در حالی که از نظر آماری هم برای مالکیت ابزار تحرک و هم برای عوامل جامعه شناختی کنترل می شود. تجزیه و تحلیل آماری بر اساس دو مجموعه داده ترکیبی حاصل از بررسی های مسافرتی ملی سوئیس برای سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ انجام شده است. یکی از یافته های مهم این است که جمعیت زیاد و تراکم اشتغال ، حمل و نقل عمومی مکرر ، مسافت های کوتاه تا نقاط مورد علاقه (به عنوان مثال ، بارها ، سینما ، ورزش امکانات) و تفریحات محلی با کیفیت بالا در محل سکونت شخصی باعث کاهش مسافت روزانه طی شده توسط ماشین می شود. این یافته حاکی از فعالیت های اخیر در برنامه ریزی فضایی است که توسط دولت سوئیس به منظور کاهش مصرف انرژی ناشی از سفر فردی حرکتی انجام شده است. سرانجام ، ما توصیه می کنیم ویژگی های خود انتخاب مسکونی افراد را در چارچوب نظرسنجی های مسافرتی ملی قرار دهید ، صفتی که هنوز هم در سرشماری مسافرتی سوئیس وجود ندارد. این از اهمیت ویژه ای به منظور کنترل آماری تأثیر محیط ساخته شده با استفاده از بعد دیگری که می تواند مباحث مربوط به سیاست ها و اقدامات حمل و نقل را تقویت کند ، می باشد.