فن آوری های غوطه ور مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اخیراً در زمینه مطالعات مصرف مواد غذایی از دیدگاههای مختلف مورد کاوش قرار گرفته اند. مطالعه حاضر با استفاده از فناوری واقعیت مجازی در یک آزمایش درونمایه با سه شرط به منظور بررسی اینکه آیا یک محیط متفاوت تغذیه مجازی می تواند پاسخهای عاطفی مصرف کنندگان (مثبت ، منفی ، خنثی) را با وضعیت غذا خوردن تغییر دهد و آیا پاسخهای عاطفی ناشی از ارتباط با مصرف کنندگان ارتباط دارد یا خیر. ارزیابی و تمایل ، دوست داشتن و هدیونی تنقلات سالم و ناسالم. علاوه بر این ، این مطالعه تجزیه و تحلیل کرد که آیا یک محیط خوردن مجازی که باعث ایجاد یک واکنش عاطفی مثبت می شود ، می تواند رتبه مصرف کنندگان از میان وعده سالم را به همان میزان یک میان وعده ناسالم مصرف شده در یک محیط ساده و غیرمستقیم بالا ببرد. نتایج نشان داد که همبستگی بین پاسخهای هیجانی مثبت و ارزیابی های قبل از چشیدن هر دو میان وعده وجود دارد. از نظر ارزیابی هیدونیک ، پاسخهای هیجانی مثبت عمدتاً با ارزیابی مصرف کنندگان از میان وعده ناسالم ارتباط دارد. هنگامی که ارزیابی های مایل و دلخواه قبل از چشیدن ، بین شرایط آزمایشی مقایسه می شوند ، نتایج نشان می دهد که یک میان وعده سالم در یک محیط واقعیت مجازی بالاتر است که باعث ایجاد یک واکنش عاطفی مثبت تر می شود. میان وعده سالم نیز در همان سطح با میان وعده ناسالم مصرف شده در یک محیط ساده قرار گرفت. هیچ تفاوتی بین شرایط در ارزیابی هذونیک مصرف کنندگان از محصولات مشاهده نشد. نتایج اندازه گیری ضربان قلب و ضربان قلب نشان می دهد که این ممکن است به این دلیل باشد که چشیدن یک میان وعده سالم نسبت به یک میان وعده ناسالم ، پردازش شناختی بیشتری ایجاد می کند. این ممکن است تأثیر محیط غذا خوردن مجازی بر ارزیابی مصرف کنندگان را کاهش دهد. برای نتیجه گیری ، فناوری های واقعیت مجازی ممکن است این پتانسیل را داشته باشند که با بهبود ارزیابی های خود از محصولات ، از تجربیات خوردن و انتخاب غذای سالم مصرف کنندگان حمایت کنند.