این مطالعه به چهار فناوری مهم عصر جدید – اینترنت اشیاء ، هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و بلاکچین – و نقشهای مربوط به آنها در بازاریابی متمرکز شده است. به طور خاص ، این مطالعه به بررسی عمیق هر یک از این چهار فن آوری می پردازد تا عناصر اصلی آنها ، حوزه هایی که در آن فعالیت می کنند ، و موارد استفاده فعلی مربوط به این فناوری ها باشند. پیش بینی می شود که اتخاذ این فناوری های نوین تأثیر بر نتایج شرکتها و مشتریان داشته باشد. با این حال ، این فن آوری های در حال تحول پویا هستند که هنوز به طور کامل مورد کاوش قرار نگرفته اند و هنوز پتانسیل کامل آنها کشف نشده است. این مطالعه برخی از سؤالات تحقیقاتی را ارائه می دهد که به اشخاص کلیدی (بنگاه ها ، مشتریان ، واسطه ها ، توسعه دهندگان و تنظیم کننده ها) مربوط می شود و شایسته تحقیقات عمیق تر در آینده است. این مطالعه همچنین زمینه های اصلی که نیاز به تمرکز مدیریتی در اتخاذ این فناوری های عصر جدید دارند را برجسته می کند.