سالهاست که ، تحقیقات ارتباطات با واسطه رایانه ای (CMC) در مورد تأثیر فن آوری بر روند شکل گیری تصور بین فردی تحقیق و نظریه پردازی کرده اند. با این حال ، از آنجا که اینترنت تکامل یافته است به کاربران امکان می دهد کارهای روزمره و بیشتری را انجام دهند (به عنوان مثال ، خرید و فروش کالاها و خدمات) تحقیقات و نظریه های اندکی به بررسی چگونگی شکل گیری برداشت های غیر متقابل در اینترنت پرداخته اند. این کار به دنبال گسترش دیدگاه های نظری در مورد سیگنالینگ آنلاین (اثر ضمانت نامه ؛ Walther & Parks ، ۲۰۰۲) برای پیش بینی رفتار مصرف کننده در وب سایت محبوب حراج آنلاین ، eBay.com است. تجزیه و تحلیل محتوا از ۲۱۷ مزایده eBay به اتمام رسیده نشان داد که مزایده هایی که نمرات شهرت فروشنده بالاتر و عکس های واقعی کالا (در مقابل عکس سهام) را نشان می دهند ، علاقه مناقصه بیشتری را به وجود آورده و منجر به قیمت نهایی فروش بالاتر می شوند. این یافته ها و همچنین پیشرفت نظری آینده در این زمینه مورد بحث قرار گرفته است.