گرچه دانشمندان به روابط بین انواع شخصیتی مختلف و تجربه جریان علاقه مندند ، تحقیقات از بررسی رفتار مشتری مدار از دیدگاه سبکهای دلبستگی کارمندان هنگام قرارگیری در انواع خاصی از تنظیمات مهمان نوازی ، غفلت کرده اند. برای برطرف کردن این شکاف ، چارچوبی جامع و مبتنی بر تئوری های شخصیت و دلبستگی تهیه شده و برای بررسی تأثیراتی که پنج نوع شخصیت در ترکیب با تجربه کار شغلی ، تعهد سازمانی و رفتار مبتنی بر مصرف کننده بر کارکنان خدمات خط مقدم کازینو ارائه شده است ، مورد آزمایش قرار گرفت. وقتی توسط اضطراب و دلبستگی اجتناب تعدیل می شود. نتایج نشان می دهد که شخصیت های کارکنان شامل باز بودن ، وجدان بودن ، برونگرایی و روان رنجوری تأثیر معنی داری بر تجربه کار دارند که به نوبه خود بر تعهد سازمانی کارکنان و رفتار مشتری مدار تأثیر می گذارد. دلبستگی اضطرابی روابط بین این پنج شخصیت و تجربه کار در شغل را تعدیل می کند. دلبستگی اجتناب برای تعدیل روابط بین چهار تا از پنج ویژگی شخصیتی و تجربه جریان شغلی یافت شد.