رقابت شدید در صنعت رستوران امروزی به نیاز به محصولات و خدمات منحصر به فرد و خلاق برای حفظ یک رقابت رقابتی کمک می کند. مطالعات بسیاری وجود دارد که تأثیر محرکهای جسمی بر احساسات مشتری در یک رستوران را بررسی می کند ، اما تعداد کمی از آنها در مورد نقش غذا تحقیق می کند. علاوه بر این ، اکثر مطالعات فقط متغیرهای وابسته را شامل لذت و برانگیختگی می کنند. سلطه گنجانده نشده است. این مطالعه بر این خلاء ها ایجاد می کند. برای جمع آوری ۴۰۰ پاسخ از مشتریان یک رستوران دارای رتبه میشیل از پرسشنامه استفاده شد. برای آزمایش تأثیر خلاقیت غذاها بر احساسات مشتری از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان می دهد که زیبایی شناسی تأثیرگذارترین عامل است. پیامدهای نظری و مدیریتی نتایج ارائه شده است.