دهه های توسعه سریع اقتصادی در چین منجر به افزایش آگاهی عمومی از اهمیت حفاظت از محیط زیست شده است. علاوه بر مقررات دولت ، توجه عمومی شرکتها به عنوان مؤسسه مهمی برای صدور مشروعیت با پتانسیل تأثیرگذاری بر رفتار شرکت ها ، به عنوان شرکت های دارای توجه زیاد مردم به طور بالقوه هزینه بیشتری را برای آلودگی و سایر اقدامات مربوط به محیط زیست متحمل می شوند. این مطالعه با استفاده از داده های حجم جستجوی وب عمومی به عنوان واسطه ای برای جلب توجه مردم به شرکتهای منفرد ، به بررسی تأثیر توجه عمومی بر عملکرد محیطی بنگاهها در صنایع آلاینده بالا پرداخت. ما دریافتیم که بنگاههای در معرض سطح بالاتری از توجه عمومی ، عملکرد محیطی بهتری دارند ، بخصوص شرکتهای دولتی. این انجمن برای بنگاههای مستقر در استیت با فشار زیاد محیطی یا فشار توسعه اقتصادی پایین تقویت شد. این نتایج می تواند به تلاشهای بیشتر در جهت ترویج و حفظ شیوه های شرکت های سازگار با محیط زیست در چین کمک کند.