دلبستگی مکانی در بازاریابی گردشگری قابل توجه است زیرا در اهداف تجدید نظر و وفاداری مقصد تأثیر دارد. با استفاده از تئوری Attachment Place ، این مطالعه به بررسی چگونگی تأثیرگذاری تجربیات بهزیستی و بهزیستی در دلبستگی مقصد در جهانگردی می پردازد. بهزیستی به عنوان بهزیستی هودونیک و eudaimonic عملیاتی می شود. داده ها از ۴۳۰ مسافر اخیر جمع آوری شده است تا به بررسی رابطه بین تجارب به یاد ماندنی گردشگری ، بهزیستی هودونیک و بهزیستی و دلبستگی مکانی بپردازند. تعداد دفعات مراجعه به عنوان یک متغیر تعدیل کننده در تحقیقات گنجانده شده است. نتایج نشان می دهد که تجربیات به یاد ماندنی گردشگری تأثیر چشمگیری در دلبستگی مکانها دارد و بهزیستی هداونیک و اودیمونیک به طور کامل واسطه ای در این رابطه دارند. تعداد دفعات بازدید از این روابط تأثیری ندارد. گردشگران وقتی تجربه خود را به یاد ماندنی می کنند ، رضایت بخش را تقویت می کنند و هدف و معنی خود را در زندگی تقویت می کنند. این مطالعه به ادبیات مربوط به دلبستگی مقصد و روانشناسی مثبت کمک می کند. بحث از یافته های مطالعه و پیامدهای آن برای دانشگاهیان و دست اندرکاران این مقاله نتیجه گیری می شود.