بنگاه ها به طور فزاینده ای درگیر اتحادها هستند و مدیران باید اولویت های استراتژیک را برای سبد اتحاد خود تعیین کنند. این مطالعه اولویت نسبی شرکتها را بر انواع خاصی از اتحادها نسبت به دیگران تعیین می کند (یعنی تأکید اتحاد استراتژیک). با استفاده از داده های مربوط به اتحادها و اطلاعات مالی ، این مطالعه به طور تجربی بررسی می کند که چگونه تأکید اتحاد استراتژیک و بازده بازاریابی بر ارزش شرکت در محیط های مختلف فناوری تأثیر می گذارد. نتایج نشان می دهد که موفقیت اتحاد به کارآیی بازاریابی یک شرکت بستگی دارد. همچنین درمی یابیم که محیط فن آوری نقش تعدیل کننده ای در این رابطه دارد. این مطالعه با آزمایش چگونگی تأثیر انواع مختلف اتحادهای استراتژیک بر ارزش شرکت ، به ادبیات مربوط به اتحادهای استراتژیک کمک می کند. این نتایج می تواند مدیران را در زمینه کار با سبد اتحادشان راهنمایی کند.