این مطالعه به بررسی تأثیرات منفی بحران های اقتصادی و بلایای ناشی از آب و هوا یا بیماری ها بر روی گردشگران ورودی می پردازد. ما برای برجسته کردن اهمیت متغیرهای اقتصادی در جذب گردشگر از دو شهر توریستی مشهور ، ماکائو و هنگ کنگ استفاده می کنیم و کاهش چشمگیر گردشگران در هنگام بروز بحران های اقتصادی و بروز فاجعه. نتایج ما نشان می دهد که نادیده گرفتن تأثیر بحران برآورد آماری را مغرضانه می کند. با استفاده از یک روش متغیر ساختگی ساده ، ما نشان می دهیم که نتایج آزمون از نظر آماری قابل تغییر از اهمیت ناچیز است. ما می دانیم که انواع مختلف بحران ها دارای تأثیرات منفی متفاوتی بر صنعت گردشگری هستند که برای سیاست گذاران و صنعت گردشگری در مدیریت بحران و غلبه بر مشکلات در جذب بیشتر گردشگران در شرایط بسیار نامطلوب بسیار مهم است.