علیرغم اهمیت درک ارزش مصرف مواد غذایی از دیدگاه گردشگران ، مطالعات کمی مورد بررسی قرار گرفته است که چگونه تجربه غذای محلی در یک مقصد ، ارزش مصرف گردشگران را شکل می دهد. این مطالعه به بررسی تأثیر ارزش غذایی محلی گردشگران بر ادراک و رفتارهای آنها می پردازد. پیشینه فرهنگی گردشگران به عنوان یک متغیر تعدیل کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این یافته ها نشان می دهد که ارزش غذای محلی گردشگران ، نگرش گردشگران را نسبت به غذاهای محلی ، تصویر مقصد غذا و اهداف رفتاری توضیح می دهد. علاوه بر این ، پیشینه فرهنگی گردشگران تا حدودی روابط میان سازه های پیشنهادی را تعدیل می کند. این مطالعه اولین کاربرد تجربی نظریه ارزش مصرف در زمینه تجربیات غذایی محلی گردشگران است. این بینش در مورد استراتژی های مناسب بازاریابی برای رستوران ها و صنایع گردشگری مواد غذایی ارائه می دهد و پیشنهادات عملی به سازمان های بازاریابی مقصد (DMO) برای استفاده از غذاهای محلی به عنوان یک ابزار بازاریابی مقصد ارائه می دهد.