یک بررسی کیفی با روش های مختلط ، پاسخ های ذینفعان به این پیشنهاد را برای توسعه یک مجموعه مستقل تعریف شده ، ممیزی و معتبر از استانداردهای معیار برای بازاریابی مواد غذایی مسئول بررسی کرده است. هدف آن آگاهی از روند برنامه ریزی و توسعه سیاست ها بود.
اکثر پاسخ دهندگان طرفدار این پیشنهاد بودند. اکثریت همچنین مشارکت و همکاری طیف گسترده ای از سهامداران در برنامه ریزی و توسعه خود را به عنوان بالقوه سودمند می دیدند. پاسخ های مثبت با دیدگاه هایی همراه بوده است که کنترل سیاست ها می تواند و باید گسترش یابد تا همه شکل از بازاریابی را شامل شود ، که پیشگیری و کنترل چاقی و بیماری های غیر واگیر یک مسئولیت مشترک و اولویت فوری سیاست و تجربه قبلی استاندارد سازی مستقل به عنوان یک اهرم سیاستگذاری است. برای تمرین خوب
رهبری سیاست قوی ، استفاده قابل ملاحظه از پایگاه شواهد در توسعه و استقرار آن و یک برنامه ارتباطات کاملاً واضح و مشخص به عنوان اهداف اولویت برای برنامه ریزی سیاست های آینده شناخته شدند. اولویت های تحقیق آینده شامل تولید شواهد بیشتری در مورد امکان سنجی توسعه جامعه مؤثر عملی و نظریه تغییر ، نقاط قوت و محدودیت های آنها و تدوین استراتژی ارتباطات گام به گام مبتنی بر شواهد است.