بازاریابی آنفلوآنزا روشی برای جبران خسارت افراد برای ارسال یک محصول یا خدمات در رسانه های اجتماعی است. بازاریابی اینفلوئنسر در حال افزایش است ، و بسیاری از بازاریابان هم اکنون قصد دارند یا از استفاده از تأثیرگذار استفاده کنند یا استفاده از آنها را در رسانه های خود افزایش دهند. با وجود چنین رشدی ، بینش استراتژیک یا دانشگاهی نسبتاً کمی وجود دارد که مختص تأثیر گذاران است. در این مقاله ، ما ریشه های بازاریابی تأثیرگذار و انواع مختلفی از تأثیرگذار را که اکنون وجود دارد ، توصیف می کنیم. ما سه مؤلفه کاربردی تأثیرگذار را شناسایی می کنیم: مخاطب ، تأییدکننده و مدیر رسانه های اجتماعی. سپس ما برای هر یک از این مؤلفه ها ، منابع مختلف تأثیرگذار ارزش را به طور بالقوه به بازاریابان ارائه می دهیم. ما تحقیقات آکادمیک مربوطه را ترسیم می کنیم تا در مورد چگونگی اهرم استراتژیک هر مؤلفه ، مشاوره ارائه دهیم. ما با توصیف چگونگی تعامل این مؤلفه های کاربردی ، تأثیرگذار را به یک ابزار بازاریابی بالقوه قدرتمند و کم ارزش تبدیل می کنیم.