به خوبی تشخیص داده شده است که محدودیت ، ناهمگونی و خودخواهی راننده انسانی عملکرد سیستم های حمل و نقل شهری ما را به خطر می اندازد. در سالهای اخیر ، برای مقابله با این نواقص ، سیستم های حمل و نقل شهری ما با شکوفایی نوآوری های مهم فن آوری وسیله نقلیه ، مهمترین آنها ، وسایل نقلیه متصل و خودکار در حال تغییر و تحول هستند. در این مقاله ، ما یک مدل زیر را برای وسایل نقلیه برقی ، متصل و خودکار مبتنی بر یادگیری تقویت کننده با هدف تضعیف نوسانات راهنمایی و رانندگی (امواج ترافیکی متوقف و برجا) ناشی از رانندگان انسانی و بهبود مصرف انرژی الکتریکی تهیه می کنیم. در مقایسه با رویکردهای مدل سازی کلاسیک ، مدل پیشنهادی مبتنی بر یادگیری تقویت به طور قابل توجهی محدودیت های مدل سازی را کاهش می دهد و توانایی خودآموزی و تصحیح خود را دارد. نتایج آزمایش نشان می دهد که مدل پیشنهادی با کاهش تأثیر منفی نوسانات ترافیکی ، می تواند راندمان سفر را بهبود بخشد ، همچنین می تواند مصرف متوسط ​​انرژی الکتریکی را کاهش دهد.