سیستم های توزیع هوای زیر زمین (UFAD) به دلیل پتانسیل صرفه جویی قابل توجهی در انرژی و همچنین توانایی آنها برای ایجاد محیط های حرارتی راحت در راه توسعه قرار دارند. ارزیابی جامع این سیستم ها نیاز به در نظر گرفتن چندین عامل مؤثر در چندین سطح دارد ، که به طور قابل توجهی تعداد موارد آزمون را افزایش می دهد و حتی می تواند انجام تحقیقات را غیرممکن کند. با ارائه یک روش برای ترکیب نتایج CFD و الگوریتم بهینه سازی Taguchi با استفاده از تجزیه و تحلیل سیگنال چند پاسخ به نویز (MRSN) ، مطالعه حاضر به این مسئله می پردازد. به منظور بررسی عملکرد سیستم های UFAD که در یک کلاس متراکم اشغالی از سه دیدگاه اساسی برای راحتی حرارتی ، کیفیت هوای داخلی (IAQ) و صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شود ، این تحقیق از یک روش بهینه سازی چند هدفه استفاده می کند. الگوریتم مورد استفاده نتیجه می گیرد که تنظیم شرایط زیر وضعیت بهینه را فراهم می کند: (i) دیفیوزرهای زیر زمین در کنار صندلی های سرنشینان ، (ب) دریچه بازگشت در ارتفاع ۱٫۵ متر از کف ، (iii) ACH برابر با ۱۴ ، (IV) دمای هوا برابر با ۱۸ درجه سانتیگراد و (v) توزیع هوای عمودی از دیفیوزرهای زیر زمین را تأمین کنید. نتایج شبیه سازی نهایی نشان می دهد که ، مطابق با PMV و میانگین سن مقادیر هوا برابر با ۰٫۲۴ و ۱۴۷ در مناطق اشغال شده و تنفس ، به ترتیب ، شرایط راحتی حرارتی و مطلوب IAQ برقرار شده است. علاوه بر این ، صرفه جویی در مصرف انرژی در مقایسه با سیستم های تهویه مخلوط معمولی مقدار قابل توجهی ۲/۱۳ درصد است. علاوه بر این ، راحتی حرارتی محلی از نظر اختلاف دمای عمودی و خنک کننده همرفت موضعی (پیش نویس) حاصل می شود.