نرخ سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی غیرقابل قبول است و عواقب طولانی مدت برای کسانی که قربانی شده اند وجود دارد. در حال حاضر ، تعدادی از برنامه های پیشگیری از خشونت جنسی وجود دارد که برای کاهش میزان قربانی ، افزایش آگاهی و اتصال قربانیان با منابع تهیه شده است. در این زمینه از تحقیقات ، کمتر به روشهای مؤثر برنامه انتشار توجه شده است. به عنوان مثال ، برنامه های پیشگیری از خشونت جنسی مبتنی بر مدرسه نتایج مثبتی داشته است. با این حال ، در مورد نحوه پخش این برنامه ها اطلاعات کمی شناخته شده است. مدل آموزش مربی انتشار ، از مربیان کارشناسی ارشد برای تجهیز دیگران به اجرای برنامه ها استفاده می کند ، در نتیجه به بزرگسالان بیشتری امکان آموزش می دهد و متعاقباً فرزندان بیشتری نیز می توانند برنامه را دریافت کنند. در این مطالعه از داده های نظرسنجی معلمان و سایر پرسنل مدرسه (۱۲۷ نفر) استفاده شده است تا از ابزار مدل آموزش قطار توزیع برای برنامه پیشگیری از خشونت جنسی در ایالت هاوایی استفاده شود. از طریق پاسخ افرادی که برای اجرای برنامه آموزش دیده اند (۵۹٫۸٪ آنها را اجرا کرده اند) ، جنبه های آموزش ، برنامه خود و عوامل مؤثر بر اینکه شخص برنامه را مورد کاوش قرار داده است مورد کاوش قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که زمان صرف شده در آموزش ، موقعیت شغلی و زمان در آن موقعیت پیش بینی کرده است که آیا فردی که برای اجرای برنامه پیشگیری از خشونت جنسی آموزش دیده است از طریق آموزش برنامه به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد یا خیر. علاوه بر این ، ۵۴٫۷٪ افرادی که برنامه را اجرا کرده اند ، حداقل یک دانش آموز خشونت جنسی را نسبت به آنها فاش کرده اند و این نشان از اهمیت برنامه نویسی پیشگیری از خشونت جنسی و انتشار این برنامه ها دارد.