تحقیقات نشان می دهد که انگیزه های صدور گواهینامه CSR از سمبولیک بودن به معنادار بودن است. مطالعات قبلی عمدتاً بر تفاوت بین شرکتهایی که گواهی نامه CSR را در اختیار ندارند و تمرکز ندارند ، متمرکز شده است. این مطالعه به بررسی این موضوع می پردازد که آیا میزان صدور گواهینامه CSR با منطق مختلف تجارت در بین شرکت هایی که دارای گواهینامه های CSR هستند مرتبط است. این تحقیق با استفاده از داده های نمونه کامل از صنعت املاک و مستغلات تجاری سوئد ، به تجزیه و تحلیل واریانس انگیزه ها و عملکرد در بین بنگاه های دارای گواهینامه CSR می پردازد. نتایج حاکی از آن است که شرکتهایی که تعهد اساسی به CSR دارند ، دارای یک منطق تجاری هستند که مستلزم یک دیدگاه جامع و بلند مدت در مورد عملکرد مالی و CSR است. با این حال ، تعهد اساسی CSR با هزینه های بیشتر پرسنل و بازده مالی کمتر در مقایسه با شرکت هایی که گواهی های CSR را بر اساس انگیزه های نمادین دریافت می کنند ، همراه است.