در دنیای رقابتی امروزه ، مارک ها ابزاری برای افزایش ارزش ها به محصولات هستند و همچنین یکی از ارزشمندترین دارایی های یک شرکت هستند. کمک های تجاری ارزش برای مشتریان و سازمان ها ایجاد می کند و دلایل پرداخت بیشتر برای خرید کالا یا خدمات را نشان می دهد. این تحقیق پیمایشی با تأکید بر Aaker و Joachimsthaler (2000) ، به بررسی اثرات ترکیب بازاریابی خدمات (از جمله: قیمت ، محصول ، مکان ، تبلیغات ، شواهد جسمی ، فرایند و افراد) در چهار بعد ابعاد حقوق صاحبان برند (از جمله: کیفیت درک شده) ، وفاداری به برند ، آگاهی از برند و ارتباط با برند). روش تحقیق از نوع توصیفی و از نوع همبستگی است. همچنین داده های مورد نیاز از طریق یک رویکرد احتمالی از فروشگاه های زنجیره شهر تهران توسط یک پرسشنامه معتبر جمع آوری شده است. با استفاده از داده های آزمون آماری مناسب ، تجزیه و تحلیل شده و نتایج نتیجه گیری برای نتیجه گیری بیان شده است. نتایج این مقاله نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین ابعاد سهام علامت تجاری و اختلاط بازاریابی خدمات در فروشگاههای زنجیره ای وجود دارد.