این مقاله به بررسی گسترده تحقیقات در زمینه تأثیرات کلاسیک در رفتار مصرف کنندگان و زمینه های تبلیغاتی می پردازد تا واقعی یا توهم باشد. نتایج تجربی نشان می دهد که در مواردی که اثرات تهویه مطبوع پیدا شده است ، می توان با نقایص روشهای تحقیق ، مصنوعات تقاضا ، نقش میانجی آگاهی احتمالی یا برخی مکانیسم های جایگزین مقابله کرد. در مواردی که اثرات مشاهده نشده است ، می توان به نقص شرایط ایجاد کلاسیک یا عدم وجود شرایط احتمالی و آگاهی تقاضا اشاره کرد. نتیجه گرفته شده است که تاکنون هیچ مدرک قانع کننده ای برای اثرات کلاسیک تهویه مطبوع بر رفتار مصرف کننده ارائه نشده است. پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده در این زمینه ارائه شده است.