در دو دهه گذشته ، میزان قابل توجهی در حجم تحقیقات انجام شده در رویه های مورد استفاده ، و مواردی که توسط شرکتهای کوچک و متوسط ​​(SMEs) در هنگام ادغام مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در استراتژی های تجاری خود اتفاق افتاده است ، رخ داده است. در مطالعه حاضر ، ما با استفاده از یک بررسی منظم ادبیات (تعداد ۱۱۸ نفر) ، یک قطعه در حال رشد مفهومی و اصطلاحات نامی را که برای تصرف مفاهیم پیرامون حوزه های مربوط به مسئولیت مشاغل که مخصوص تجارت های کوچکتر هستند ، کشف می کنیم. به همین ترتیب ، در نتیجه این ، طیف وسیعی از اصطلاحات توسط محققان این حوزه به عنوان گزینه های جایگزین اصطلاح CSR استفاده می شود. این عمل مانع از ادغام در زمینه می شود. در اینجا ، ما از یک رویکرد تجزیه و تحلیل محتوای کیفی برای کشف عبارات مختلفی که برای توصیف CSR در زمینه استراتژی SME استفاده می شود ، استفاده می کنیم. سپس ادبیات دانشگاهی را به ۴ موضوع کلی طبقه بندی می کنیم: (۱) “ارزشهای اخلاقی و پیوندها / روابط اجتماعی کارآفرین یا مالک-مدیر” ، (۲) “ارتباط با شغل و عملکرد بلند مدت” ، (۳) ” اهمیت فرایندهای رسمی برای ادغام CSR “، و (۴)” موضوعات سیاسی با توجه به CSR “. این طبقه بندی به عنوان پایه ای برای تحقیقات آینده خدمت می کند: با ادغام یک زمینه تکه تکه ، بنیادی جامع را فراهم می کند که بر اساس آن می توان تلاشهای مفهومی و تجربی آینده را برای ارزیابی روشهای مختلفی که SME ها ادغام CSR را در استراتژیهای خود قرار می دهند ، پایه گذاری می کند.