با افزایش رقابت ، نیاز به یک مقصد برای تمایز خود نیز افزایش می یابد. Blue Flag ، یک مجوز زیست محیطی داوطلبانه ، به عنوان ابزاری برای بازاریابی مؤثر برای ارتباط با مدیریت مبتنی بر طبیعت با مصرف کنندگان توصیف شده است. آیا صدور گواهینامه در انتخاب مشتری در هنگام انتخاب مقصد تأثیر می گذارد؟ این مطالعه رضایت مصرف کننده از ویژگی های ساحل و اولویت های گردشگری برای انتخاب ساحل را از طریق شاخص های ذهنی رقابت پذیری مقصد مورد بررسی قرار داده است. یافته ها نشان می دهد که آگاهی از صدور گواهینامه آبی پرچم باعث افزایش اهمیت ساکنین ساحل در انتخاب مقاصد آینده و همچنین سطح بالاتری از رضایت کلی ، رضایت از کیفیت آب ، تمیزی آب و تمیز بودن ساحل می شود. این نتایج نشان می دهد که صدور گواهینامه ساحل نشانه ای از رقابت غیرمستقیم است. به این ترتیب ، آژانسهای گردشگری ممکن است بتوانند نتایج این تحقیق را به منظور پشتیبانی از تصمیم خود در استفاده از گواهینامه ها به عنوان وسیله تمایز ، و همچنین راهکاری در نظر بگیرند که از طریق آن می توان به ساکنان دریاچه ایفای نقش خود در حفاظت و نگهداری از ساحل را آموزش داد. نسل های فعلی و آینده