در حالی که ادبیات مرتبط با این موضوع عمدتاً بر تحقیق در مورد مکانیسم تأثیرگذاری تأثیرگذار رسانه های اجتماعی (SMI) بر پیروان خود تحمیل شده است ، کمتر درباره مکانیسم دلبستگی آنها شناخته شده است. با توجه به اینکه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در ابتدا به منظور تسهیل پیوند شخصی ساخته شده اند و نه توصیه های محصول یا مارک ، ما چنین تصور کردیم که دلبستگی عاطفی پیروان رسانه های اجتماعی به SMI ها یک مقدمه مهم است که بر تمایل رفتاری پیروان برای پذیرش تاییدیه SMI ها تأثیر می گذارد. بنابراین ما با تمرکز بر مکانیسم توسعه دلبستگی آنها و عوامل و اثرات گاه به گاه آن ، توجه جدیدی به روابط بین SMI و پیروان آنها جلب کردیم. با انجام این کار ، مطالعه ۱ به طور استقرایی عوامل کلیدی علت ، هر دو با توجه به ویژگی های شخصیتی SMI و محتوا محور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، که باعث می شود پیروان نسبت به SMI ها دلبسته شوند. با مطالعه ادغام یافته های مطالعه ۱ با نظریه برندهای انسانی ، مطالعه ۲ شواهد تجربی را پس از تجزیه و تحلیل پاسخ های ۳۲۵ مصرف کنندگان آمریکایی در مورد چگونگی شخصیت های SMI (یعنی الهام بخش ، لذت بردن و تشابه) و توانایی های محتوا (یعنی اطلاعاتی) تأثیر گذاشت. پیروان برای درک SMI ها به عنوان مارک های انسانی که نیازهای خود را برای ایده آل ، ارتباط و شایستگی برآورده می کنند – همه این موارد منجر به دلبستگی شدید به SMI ها شد. این احساسات مثبت با SMI شکل گرفت که به تاییدیه SMI ها منتقل شد و تأثیر مثبت بر پیروان برای به دست آوردن محصولات / مارک هایی که SMIs توصیه می کردند ، پیدا کرد.