این مطالعه به بررسی تأثیر درک نادرستهای معاینه (EM) و عوامل زمینه ای آن بر پیشرفت مطالعه در نیجریه پرداخته است. ترسیم داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه ساختاری اجرا شده توسط ۷۹۵ شرکت کننده متشکل از ۷۱۱ دانش آموز آموزش متوسطه و سوم ، دو بحث گروهی متمرکز با ۷ دانش آموز دوره متوسطه و ۶ دانشجوی دانشگاه و پنج مصاحبه متفاوت با ۷۱ شرکت کننده (۱۸ نفر از امتحانات آزمون ، ۱۲ مدرس دانشگاه) ، ۲۰ والدین / مراقبان ، ۱۲ نماینده امتحانات امنیتی ، ۹ معلم دوره متوسطه) در تلاش بود تا اشکال عمده EM در حال حاضر در سیستم آموزش نیجریه ، بازیگران اصلی EM و همچنین استراتژی عملی مفید را برای مهار بررسی کند. شیوع EM در سیستم آموزش و پرورش. داده های جمع آوری شده از لحاظ آماری و مضمونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا پاسخ های کلیدی به سوالات پژوهشی که مطالعه را هدایت می کنند ، باشد. یافته های این مطالعه نشان داد که در بین سایر بازیگران اصلی EM ، والدین / مراقبان اصلی ترین بازیگرانی هستند که بطور مستقیم یا غیرمستقیم EM را در سیستم آموزش و پرورش تأمین می کنند. مطالعه ما به بهبود نظریه و عملکرد آموزش در نیجریه برای مهار میزان بالای EM در سیستم آموزش و همچنین سیستم های آموزشی در سایر کشورهای در حال توسعه کمک می کند.