در صنعت گردشگری ، همکاری مشترک شرکتها در حال افزایش است. با توجه به نقش اصلی تجربه مشتری در گردشگری ، این تحقیق با درک محدود اثراتی که مشترکان مشتری در تجربه گردشگری دارند ، ایجاد شده است. ما اهمیت همکاری را از نظر تأثیر آن بر تجربه گردشگری و قصد مشتری برای بازدید مجدد از مقصد بررسی می کنیم. با استفاده از سه آزمایش مستقل ، این مطالعه نظریه و پشتیبانی از تجربی سه فرضیه را تئوریزه و تعیین می کند: ۱) تأثیر تجربه مشتری بر قصد مشتری برای بازگشت به سرویس گردشگری ، ۲) تأثیر درجه همآفرینی بر تجربه مشتری از خدمات گردشگری ، و ۳) تأثیر تعدیل کننده همکاری در ایجاد رابطه بین تجربه مشتری و قصد تجدید نظر. نتایج ما نشان می دهد که ایجاد همکاری بر تجربه گردشگری تأثیر می گذارد. همکاری مشترک ایجاد می شود تا تأثیر تجربه گردشگری را در اهداف تجدید نظر مشتری در موقعیت های بالا ایجاد همکاری تعدیل کند ، اما در شرایط کم کاری ایجاد نمی شود. ما درمورد چندین مورد از تحقیقات خود برای تعدادی از حوزه ها ، مانند جستجوی تازه کار در جهانگردی ، همکاری بین ذینفعان مختلف ، انگیزه کارمندان و اثر پیشین همآهنگی بحث می کنیم.