اکتشاف نقش مهمی در رشد کودکان دارد. در هنگام کاوش ، کودکان با درک و عمل به امکانات عملی که در محیط مشخص شده اند مهارت های جدیدی را پرورش می دهند. این مطالعه با استفاده از یک طرح مشاهده ای براساس تئوری گیبسون در مورد هزینه های ادراک و عمل ، رابطه اکتشاف کودکان خردسال را در طول بازی آزاد و خصوصیات مکانی فضای بازی در فضای سرپوشیده در مراکز نگهداری کودک بررسی کرده است. این مطالعه در گروههای سنی مختلط و سنین بین ۱۱ تا ۴۸ ماه انجام شد. نتایج نشان داد که عمق اکتشاف فضا ارتباط مستقیمی با استفاده از جداول و مراکز فعالیت و همچنین وظیفه محوری کودک دارد که توسط مراقبان امتیاز داده می شود. وسعت اکتشاف ، الگوی معکوس روابط را نشان داد. این یافته ها حاکی از آن است که مطالعه اکتشاف کودکان در فضای اتاق بازی در فضای باز به عنوان چرخه ادراک و عمل با هدایت هزینه می تواند به درک جامع تری از نقش ویژگی های مکانی در بازی اکتشافی کودکان کمک کند.