این مقاله یک چارچوب مفهومی برگرفته از نظریه فرهنگ معرفتی نرو-ستینا (۱۹۹۹) را ارائه می دهد و از آن برای فهرست کردن و کشف آنچه او به عنوان “ماشین آلات دانش” توصیف کرده است ، استفاده می کند. چارچوب مفهومی از طریق تجزیه و تحلیل تجربی موردی از گروه نوظهور کارآفرینان اقتصاد مشارکتی (CEE) و سرمایه گذاری های آنها در صنعت گردشگری توضیح داده می شود. بر اساس مصاحبه های کیفی با صاحبان املاک / مدیران به عنوان CEE ، این مطالعه بیشتر بر اساس یک نوع توصیفی پیش از موزه ماشینهای EC دانستن (MOK) ایجاد می شود و سپس تأثیر احتمالی چنین MOK ها بر کارآفرینان شرکت کننده بررسی می شود. اکتشاف EC در محیط خاص اقتصاد مشارکتی ، توجه را به این موضوع معطوف می کند که چگونه فرهنگ های معرفتی یک اکوسیستم کارآفرینی خاص را تشکیل می دهند و چگونگی ارتباط آنها با نوع شناسی های کارآفرینان. این رویکرد مفهومی تازه نشان داده شده است که دارای ویژگی های خوب اکتشافی است که قادر به باز کردن “جعبه سیاه” است که کارآفرینی اقتصادی مشترک است.