مقصد های ساحلی و دریایی فعالیت های متنوعی را برای بازدید کنندگان خود ارائه می دهد. هدف از این مطالعه تجربی ، با توجه به ادعای فوق ، تجزیه و تحلیل تقسیم تقاضا برای این نوع مقصد از نظر انگیزه مشتری بود. این پروژه یک تحقیق در محل بود که در شهر سالیناس ، یک مقصد مهم ساحلی و دریایی در اکوادور انجام شد. محققان از ۳۸۵ پرسشنامه استفاده کردند و آنها را با تکنیک های آماری چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج نشان می دهد شش عامل انگیزشی: “تجربه معتبر ساحلی” ، “میراث و طبیعت” ، “یادگیری” ، “تازگی و تعامل اجتماعی” ، “فعالیتهای بدنی” و “خورشید و ساحل”. این مطالعه همچنین وجود دو بخش مختلف بازدید کنندگان را نشان می دهد. گروه اول با عنوان “عاشقان ساحل” که توسط توریست ها تشکیل شده و انگیزه بالایی در جنبه های مربوط به خورشید و ساحل دارند ، این گروه به بعد انگیزشی “خورشید و ساحل” اشاره دارد. گروه دوم با عنوان “انگیزه های ساحلی چندگانه” ، گردشگرانی را دسته بندی می کردند که از نظر ابعاد انگیزشی ارزش های بالایی دارند. یافته های این تحقیق حاکی از نیاز به یک برند کامل تر و کامل تر است که می تواند نه تنها دوستداران ساحل بلکه سایر بخش های گردشگر با انگیزه از فعالیت ها و ویژگی های مختلفی را که این مقصد ساحلی و دریایی می تواند به شما ارائه دهد ، جذب کند.