نقش اساسی ابعاد حسی در تجربیات مشتری در ادبیات پشتیبانی شده است. با این حال ، اندازه گیری های حسی گزارش شده سنتی دارای ظرفیت محدودی در گرفتن تجربه های چند بعدی حس توسط افراد و بیان تأثیر متمایز ابعاد حسی مختلف بر رفتار واقعی هستند. این مطالعه اولین تلاش برای آزمایش اثرات مثبت و منفی تجربیات مربوط به هر پنج حواس (بینایی ، بو ، صدا ، طعم و لمس) در رتبه بندی مشتریان است. تجارب حسی گزارش شده در بررسی های رسانه های اجتماعی با استفاده از متن کاوی و تجزیه و تحلیل احساسات ضبط و مورد کاوش قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد که اگرچه بیشترین تجربیات مشتریان مثبت بودند ، اما تجربیات حسی منفی تأثیر بیشتری در رتبه بندی مشتری داشتند. علاوه بر این ، پنج حواس در شکل گیری تجربه کلی دارای وزن های متفاوتی بودند ، که به ارائه مطالب نظری به ادبیات مربوط به مناظر مربوط به مناظر ، نظریه چشم انداز ، و گفتمان در مورد رضایت بخش و ناراضی می پردازد.