بررسی الگوهای مختلف تفریحی سواری ترانزیت ریلی و عوامل مؤثر بر آن در سطح ایستگاه برای برنامه ریزی ایستگاه ها ، شهرسازی و مدیریت جریان مسافر ضروری است. اگرچه بسیاری از مطالعات به بررسی ارتباط بین سوء استفاده از ترانزیت ریلی و محیط ساخته شده پرداخته اند ، اما تعداد کمی از مطالعات داده های بزرگ مکانی را برای توصیف عوامل محیطی ساخته شده در مقیاس خوب انجام داده و این عوامل را با الگوهای مختلف ردیابی ترانزیت ریلی مرتبط می کند. در این مطالعه ، ما با یکپارچه سازی داده های بزرگ چند منبع جغرافیایی از جمله داده های کاربر Tencent ، ردپای ساختمان و داستان ها ، نقاط مورد علاقه (POI) و Google ، فاکتورهای محیطی ساخته شده در مقیاس خوب را در منطقه مرکزی شهر گوانگژو ، چین مشخص کردیم. تصاویر با وضوح بالا در زمین. شش مدل رکاب مستقیم (DRM) براساس روش رگرسیون گام به گام به عقب برای مقایسه تأثیرات مختلف بین سرگرفتن روزانه ، زمانی و جهتی ساخته شدند. نتایج حاکی از آن است که تعداد ورودی ها و خروجی های ایستگاه و آدمک انتقال ، با سرگرمی ترانزیت ریلی ارتباط مثبت داشتند ، در حالی که اتصال سایت های ایستگاه اتوبوس و پارکینگ ها به طور معنی داری با تفریح ​​ارتباط نداشت. تراکم جمعیت و اراضی اقامتگاه های متداول در زمینه ارتقاء شبانه روزی در صبح و عصر روزانه در حال رعایت شرایط مهم به شمار می آید که دلالت بر این دارد که این دو عامل باید برای تشویق کاربری ترانزیت راه آهن در جهت رفت و آمد متمرکز شوند. با این وجود ، تأثیر نامعلوم روستاهای شهری بر روی ترانزیت ریلی ، برنامه ریزان را به برنامه ریزان پیشنهاد می کند که توجه بیشتری به بازآفرینی شهری در حوضه آبریز پیاده (PCA) با دهکده های شهری داشته باشند. تراکم بالای اشتغال و یک FAR بزرگ در مناطق اشتغالزایی به دلیل اهمیت آن در ارتقاء ترانزیت حمل و نقل ریلی ، به ویژه صبح بلند و صبحانه شبانه روزی پیشنهاد شده است. علاوه بر این ، استفاده از زمین تحقیقاتی آموزشی ، به طور معنیداری بر سرگرمی روزهای هفته تأثیر گذاشت ، در حالی که استفاده از زمین های ورزشی تأثیر مثبتی بر تفریحی آخر هفته داشت ، که به برنامه ریزان پیشنهاد می کرد که به سفرهای غیر رفت و آمد توجه بیشتری داشته باشند. مکانیسم های مختلف تأثیرگذار در انواع مختلف تفریحی حمل و نقل ریلی ، لزوم در نظر گرفتن برنامه ریزی تعادل کاربری اراضی و بهینه‌سازی تقاضای سفر را در کلانشهرهای بسیار شهری در کشورهای در حال توسعه تأکید کرد.