استراتژی بازاریابی سبز به طور فزاینده ای به یک هدف عملیاتی پایدار تجارت تبدیل شده است و حسابرسی بازاریابی سبز (GMA) ابزاری برای اندازه گیری مؤثر است. برای جلب رضایت کیفیت بازاریابی سبز ، ادغام تنگاتنگ ماموریت های بازاریابی سبز ، رقابت ، الزامات ذینفعان و فعالیت های تجاری ضروری است. این مطالعه بر ایجاد معیارهای حسابرسی بازاریابی سبز و دنباله اولویت ، با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیار (MCDA) برای ترکیب فرایند سلسله مراتبی تحلیلی (AHP) و آزمایشگاه آزمایشی و ارزیابی آزمایشگاه (DEMATEL) تمرکز دارد. سهم عمده این تحقیق به شرح زیر است: (۱) مدل پیشنهادی یک معماری عملی جدید GMA را ارائه می دهد ، که شامل تجربه و قضاوت متخصصان حرفه ای است ، و نیازهای عملیات حسابرسی داخلی موجود را برآورده می کند. و (۲) ارزیابی GMA نشان می دهد که پیوند دادن فعالیتهای بازاریابی سبز و عملکرد شرکت به توسعه مدیریت استراتژی بازاریابی سبز در تایوان کمک می کند.