این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی استفاده از رایانش ابری (CCU) در کاهش موانع اطلاعاتی و بازاریابی برای شرکتهای کوچک و متوسط ​​از کشورهای در حال توسعه بازار (EM-SMEs) انجام شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های خودگردان از مدیران ارشد ۲۲۷ شرکت های کوچک و متوسط ​​در ایران و ترکیه استفاده شده است. این مطالعه با ایجاد طبقه بندی جدید از موانع بین المللی سازی که EM-SME ها با آن روبرو هستند ، و ارائه یک سری راه حل های محاسبات ابری (CC) برای کاهش این موانع ، به لحاظ نظری در هر دو بخش مشاغل کوچک و ادبیات تجاری بین المللی کمک می کند. یک مدل جدید یافته های تجربی تأیید می کند که CCU می تواند به EM-SME ها کمک کند تا یکسری موانع اطلاعاتی و بازاریابی را کاهش دهند. مشارکتهای اصلی کلیدی این مطالعه ، بینشی را برای هر دو EM-SMEs و Cloud-Service-Provider (CSPs) در مورد میزان CCU در کاهش موانع بین المللی در مواجهه با EM-SME مؤثر نشان می دهد.