هوش مصنوعی (AI) در صدر انقلاب در تجارت و جامعه قرار دارد. هوش مصنوعی به شرکتها روشهای مختلفی برای درک بهتر ، پیش بینی و درگیر کردن مشتریان می دهد. در بازاریابی ، پذیرش هوش مصنوعی از سال به سال و در زمینه های متنوع ، از ارائه خدمات خدمات در تعامل با مشتری گرفته تا کمک به شناسایی تبلیغات بهینه ، در حال افزایش است. اما درست همانطور که سوالات مربوط به هوش مصنوعی در مورد اتوماسیون شغلی ، اخلاق و مسئولیت شرکتها باقی مانده است ، حوزه بازاریابی با نگرانی های خود در مورد هوش مصنوعی روبرو است. با استفاده از این مقاله ، ما به دنبال تثبیت دانش رو به رشد دانش در مورد هوش مصنوعی در بازاریابی هستیم. ما توضیح می دهیم که چگونه هوش مصنوعی می تواند عملکرد بازاریابی را در طی نه مرحله از روند برنامه ریزی بازاریابی تقویت کند. ما همچنین نمونه هایی از کاربردهای فعلی هوش مصنوعی در بازاریابی را ارائه می دهیم.