در این مقاله ، یک چشم انداز انگیزشی در مورد اینکه چرا مصرف کنندگان با محصولات و خدماتی که با معانی متنوع فرهنگی اختصاص یافته اند ، در متن های بازار چند فرهنگی ، که در آن تعامل با فرهنگ های مختلف به طور معمول ، داوطلبانه و غیر ارادی اتفاق می افتد ، ارائه می دهد. این طرح از طریق ۳۱ مصاحبه که در یک شهر چندفرهنگی در انگلستان انجام شده است ، انگیزه های مختلفی را فراهم می کند که زمینه های مثبت مصرف کنندگان برای مصرف جمع فرهنگی (PDCPC) را فراهم می کند. این سه نوع انگیزه را مشخص می کند: یکپارچه سازی (تمایل به شناسایی با یک گروه اجتماعی ایده آل یا جهان بینی). ابزاری (تمایل به خودسازی و انباشت دانش)؛ و دنیوی (آرزوی راحتی). مقاله با مشخص کردن سه انگیزه مجزا ، و ادبیات مکانهای چند فرهنگی با نشان دادن اینکه چگونه مصرف کنندگان می توانند به دلایل ابزاری یا دنیوی سازگار باشند ، ادبیات بازاریابی بین المللی را در مورد PDCPC گسترش می دهد. این بینش را برای ارائه خدمات بین فرهنگی ارائه می دهد که چگونه انگیزه های مختلف درگیر شدن با تنوع فرهنگی ، درک مصرف کنندگان از تجارب خدمات را آگاه می کند.