رسانه های اجتماعی آنلاین ، یک منبع گسترده فرصت طلبانه از داده های رفتاری را نشان می دهد و ترجیحات آنالیز خدمات اکوسیستم (ES) را آشکار می کند. چنین داده هایی ممکن است امکان پیشبرد رویکرد ، مقیاس و زمان زمانی را که ES برای ارزیابی ، نقشه برداری و ارزش گذاری استفاده می کنند ، فراهم کنند. این امر به ویژه در زمینه مناطقی که در حال توسعه هستند ، ابزارهای پشتیبانی تصمیم گیری اغلب با کمبود منابع و بودجه محدود هستند. این تحقیق یک ابزار ارزیابی اقتصادی برای ES تفریحی ، مناسب در مقیاس وسیع فضایی ، با تکیه بر ابرداده های جمع شده از رسانه های اجتماعی با اثبات مفهوم آزمایش شده در تالاب گرمسیری رامسر هند است. ما نشان می دهیم که چگونه می توان از عکسهای جغرافیایی شده از فلیکر در چارچوب یک کشور در حال توسعه برای نقشه برداری الگوهای الگوی تفریحی مبتنی بر طبیعت ، (ب) ارزش خدمات اکوسیستم تفریحی ، و (ب) بررسی چگونگی تأثیر مزایای تفریحی تحت تأثیر تغییرات در اکوسیستم استفاده کرد. کیفیت کاربرد موردی ، دریاچه ومباناد در کرالا هند و آبشارهای مجاور است. سیستم های اطلاعات جغرافیایی برای استخراج ۴۳۲۸ عکس فلیکر که برای نقشه برداری از نقاط داغ تفریحی استفاده می شوند و استنباط موقعیت مکانی بازدیدکنندگان تالاب از داخل ایالت کرالا با دقت خوب پیاده سازی می شوند. یک تابع تقاضای هزینه سفر تک نفره با استفاده از رگرسیون Poisson و Negative Binomial ، که به میانگین تخمین مازاد مصرف کننده بین Rs منجر می شود ، تولید و تخمین زده می شود. ۲۲۲۷-۳۹۵۳ ($ ۳۴ – $ ۶۲) در هر بازدید و مزایای تفریحی داخلی سالانه Rs. 7.53-13.37 میلیارد دلار (۱۱۵٫۵ – ۲۰۵ میلیون دلار) در تالابهای مورد بررسی. پیش بینی می شود بهبود کیفیت آب به حدی برسد که از حیات وحش و ماهیگیری حمایت کند. ۲۶۰ میلیون (۴ میلیون دلار) سالانه مزایای تفریحی را افزایش می دهد ، در حالی که بازگرداندن منطقه دریاچه پیش از این مورد تجمع تقریباً روپیه به همراه خواهد داشت. ۵۰ میلیون (۷۶۰،۰۰۰ دلار) در افزایش ارزش سالانه.