با استفاده از داده های معاملات هفت بازار آزمایشی انتشار کربن در چین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ، ما اثربخشی سیاست تجارت انتشار کربن را از منظر نوآوری شرکت ها ارزیابی می کنیم. نتایج قوی نشان می دهد که هم قیمت تجارت کربن بالا و هم نوسانات قیمت بالا باعث افزایش نوآوری در شرکت می شود ، که اثربخشی سیاست تجارت انتشار کربن در ارتقاء نوآوری در کاهش کربن شرکت ها را تأیید می کند. تحقیقات ما از گسترش معاملات انتشار کربن در چین از پروژه های آزمایشی منطقه ای به بازار ملی حمایت می کند و سیاست گذاران را راهنمایی می کند تا براساس ارزیابی سیاست تجارت معاملات انتشار گازهای کربن ، به موقع تعدیل سیاست انجام دهند.