در کشورهای در حال توسعه ، تاکنون ، رویکرد استفاده از فضای زیرزمینی طی سالها مورد بحث قرار گرفته است. با این حال ، به تدریج به دلیل عدم تمایل مردم ، به تدریج با سرعت کم ظاهر می شود. این مقاله روشی را برای ارزیابی تمایل مردم به استفاده از فضای زیرزمینی ، با تجزیه و تحلیل تجربه کاربر از بازار شهر ققنوس در شهر چنای هند نشان می دهد. به طور خاص ، یک مدل معادلات ساختاری برای بررسی تأثیر رابطه تمایل افراد به استفاده از فضای زیرزمینی و ویژگی های تجربه تدوین شده است. نتیجه این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که مدل تولید شده با شاخصهای مناسب مطلق ، برازش مناسب و قابل قبول را ارضا می کند که مقادیر لازم را برآورده می کند. تمام متغیرها دارای ارزش ضریب مثبت و دارای اهمیت خوب نسبت به تمایل به استفاده از فضای زیرزمینی هستند. در واقع ، این مقاله نتیجه می گیرد که برنامه ریزی صحیح با توجه به راحتی ، ایمنی و جنبه های فرم ، در صورت متوسل شدن به فضای زیرزمینی ، باعث افزایش رضایت کلی مردم خواهد شد. علاوه بر این ، بررسی های دوره ای و ارزیابی با استفاده از SEM به بهبود کیفیت فضای زیرزمینی موجود و میزان تمایل افراد به استفاده از آن کمک می کند.