علیرغم نسبیت گرایی مفهوم ارزش مشتری ، تحقیقات در مورد تفاوت ادراک ارزش در فرهنگ ها هنوز هم کمیاب است. کسب بینش در مورد این موضوع به خصوص برای صنایع بسیار رقابتی و جهانی مانند رستوران های فست فود یا سرویس های سریع (QSR) اهمیت دارد. هدف مقاله حاضر ، شناسایی ابعاد ارزش در این صنعت و تجزیه و تحلیل پیوندها بین ابعاد ارزش ، رضایت و وفاداری ، آزمایش قوام نتایج به دست آمده در سه کشور مختلف است. برای دستیابی به این هدف ، پس از یک مصاحبه عمیق با یک مدیر QSR و دو گروه تمرکز بین فرهنگی با مشتریان QSR ، پرسشنامه ساخته می شود و توسط نمونه ای از ۳۶۶ نفر از گواتمالا ، اسپانیا و آلمان پاسخ داده می شود. نتایج حاصل از یک مدل ساختاری ، برآورد شده با PLS ، روابط بین ابعاد ارزش ، رضایت و وفاداری را نشان می دهد و تفاوت های معنی داری را بین سه گروه فرهنگی نشان می دهد. نتیجه گیری نتیجه می گیرد ، از نظر پیامدهای نظری و مدیریتی ، و محدودیت ها و خطوط یا تحقیقات آینده در مورد ایجاد ارزش در QSR و ویژگی های زنجیره ارزش-رضایت-وفاداری ارائه شده است.