ما می دانیم که کمپین ضد فساد چین در سال ۲۰۱۳ به میزان چشمگیری کمکهای خیرخواهانه از شرکتهای پذیرفته شده با پیوندهای سیاسی قوی را کاهش داده و یارانههای دولتی را به این شرکتها کاهش داده است ، و این دلالت بر روابط متقابل بین شرکتها و دولت قبل از مبارزات انتخاباتی دارد. این کمپین همچنین باعث افزایش بهره وری شرکت هایی با اتصالات محکم شد. نتایج مطابق با الگویی است که در آن تبادلات بین بنگاهها و دولت منابع را به دور از تولید در یک محیط فاسد منحرف می کند. این یافته ها نشان دهنده انگیزه کمک مالی به شرکت ها و بعضا فاسد است و نشان می دهد که این کمپین در مهار تبانی فاسد بین شرکت ها و مقامات دولتی مؤثر است. علاوه بر این ، آنها از عواقب منفی کارآیی فساد حمایت می کنند.