این مقاله به دنبال روشن شدن و اصلاح روابط بین بازاریابی سبز استراتژیک و داخلی و رقابت شرکت است. علیرغم اهمیت استراتژی زیست محیطی شرکتها برای شرکتهایی که ارزیابی عملکرد خط سه جانبه را دارند ، تمرکز کافی روی بازاریابی استراتژیک سبز و تأثیر آن بر رقابت شرکت وجود ندارد. این مطالعه با ارائه دیدگاهی جامع از بازاریابی استراتژیک سبز و تأثیر آن بر مزیت رقابتی ، این شکاف را پر می کند. یافته ها همچنین نقش تعدیل کننده اقدامات بازاریابی سبز داخلی را در جهت توسعه یک مزیت رقابتی پایدار نشان می دهد. به طور خاص ، یافته های مبتنی بر ادبیات بازاریابی سبز معاصر نشان می دهد که تعامل معنی داری بین استراتژی و مردم وجود دارد که باعث ایجاد مزیت رقابتی می شود. این به نوبه خود عملکرد مالی را افزایش می دهد. سرانجام ، این تحقیق با استفاده از یک رویکرد به روز شده برای تکیه بر ادبیات فعلی در مورد رانندگان و نتایج بازاریابی استراتژیک سبز. این امر به مدیران بینش های ظریف تری در مورد مزیت رقابتی محیط زیست محور می دهد.