این مقاله به بررسی چگونگی تأثیرگذاری قدرت پیوندهای سیاسی بر نوآوری می پردازد. با توجه به روابط پیچیده بین بنگاهها و دولتها و همچنین قدرتهای مختلف سطوح بوروکراسی ، ما پیوندهای سیاسی همه شرکتهای دارای فهرست چینی را به عنوان شبکه های اجتماعی دارای وزن ارزیابی می کنیم و قدرت آنها را توسط مراکز شبکه اندازه گیری می کنیم. نتایج تجربی نشان می دهد که شرکتهایی که پیوندهای سیاسی قوی تری دارند ، نوآوری بیشتری می کنند. در این مقاله ، دو مکانیسم احتمالی این یافته مشخص شده است: اتصالات سیاسی به شرکتها کمک می کند تا یارانه های دولتی و سرمایه فکری بیشتری دریافت کنند ، که هر دو برای ارتقاء نوآوری با اهمیت آماری تأیید شده اند.