هنگامی که شیوه های سنتی بازاریابی برای بنگاه های کوچک و متوسط ​​نامناسب است ، کارآفرینان مجبورند اصول سنتی را بیاموزند و آنها را با افکار و اقدامات نوآورانه جدید مانند بازاریابی کارآفرینی (EM) جایگزین کنند. در این مقاله به بررسی تأثیر ابعاد EM در شرکتهای کوچک و متوسط ​​(SMEs) در کوزوو پرداخته شده است. یافته ها نشان می دهد که پاسخ دهندگان تمرکز زیادی دارند و اهمیت استفاده از منابع را درک می کنند. در حالی که ایجاد ارزش به عنوان یک بعد بسیار مهم در بازاریابی کارآفرینی تلقی می شود ، پاسخ دهندگان از لحاظ ریسک محفوظ هستند. علاوه بر این ، آنها تمایل به تحریک ، ابتکاری و مشتری مداری ندارند. سرانجام ، محدودیت های مطالعه و پیشنهادات برای تحقیقات آینده ارائه شده است.