تنوع فرهنگی در کلاسهای دانشگاه حسابداری تعدادی از چالشهای آموزشی را ایجاد می کند که کمی مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه به چارچوب نظری هوش فرهنگی (CQ) ، که جدید برای تحقیقات حسابداری است ، می پردازد تا درک توانایی های بین فرهنگی دانشکده های حسابداری را تقویت کند. CQ از چهار قابلیت به هم پیوسته تشکیل شده است: فراشناختی ، شناختی ، انگیزشی و رفتاری. از روش ارزیابی مقیاس هوش فرهنگی قبلاً (CQS) که برای شناسایی سطح CQ استفاده شده است ، نتایج به دست آمده برای مقایسه تفاوت ها با متغیرهای جمعیتی و سایر عوامل مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد که دانشگاهیان حسابداری سطح پایین CQ را در انتهای پایین مطالعات قابل مقایسه با سایر متخصصان نشان می دهند. نتایج همچنین نشان می دهد که دانشگاهیانی که بیش از یک سال در خارج از کشور زندگی کرده اند و در جنوب شرقی آسیا به صورت بین المللی تدریس کرده اند ، احتمالاً دارای سطح قابل توجهی بالاتری از کل CQ هستند. دانشگاهیان حسابداری زن به احتمال زیاد دارای سطح بالاتری از CQ رفتاری هستند که نشان از تمایل به سازگاری آسان تر رفتارهای خود در موقعیت های متنوع فرهنگی دارد. این مقاله با بررسی تأثیر بالقوه تجربیات تدریس در خارج از کشور و اقامت خارج از کشور ، به افزایش ادبیات در مورد CQ با افزایش درک ما در مورد پیشینهای تأثیرگذار بر سطح CQ در حوزه تجربه بین المللی کمک می کند. علاوه بر این ، این مطالعه اقدامات جدیدی را برای جلب وسعت و عمق تجربه بین المللی معرفی و بررسی می کند. اقامت طولانی مدت در خارج از کشور و فاصله فرهنگی.