صرفه جویی در مصرف انرژی واقعی از بهبود بهره وری ممکن است کمتر از انتظارات باشد به دلیل پاسخ رفتار میکرو واحدها ، که به عنوان اثر بازگشتی نامیده می شود. برای تولید کنندگان ، میزان چنین پاسخی بستگی به انعطاف پذیری عملکرد دارد. با این حال ، دقیق؛ نقش انعطاف پذیری عملیاتی در اثر بازگشت به دلیل مشکلات در اندازه گیری انعطاف پذیری عملکرد هنوز ناشناخته است. در طول چهار دهه گذشته ، دولت چین طیف گسترده ای از اصلاحات را با هدف گذار از بازار محور ، که انعطاف پذیری عملکرد واحدهای خرد را افزایش می دهد ، پیاده سازی کرده است. طبیعی است که این سؤال مطرح شود که آیا اصلاحات بازار محور چین اثر بازگشت انرژی را افزایش می دهد یا خیر. در این مطالعه ، ما با هدف بررسی تأثیر بازاریابی بر اثر رشد مجدد هستیم. با استفاده از مدل داده های پانل با ضریب عملکردی جزئی خطی برای جلوگیری از معیارهای قبلی در مشخصات مدل و هموار کردن تغییر اثر بازگشت در مناطق ، متوجه شدیم که حدود ۲۰٪ از ذخیره انرژی مورد انتظار در ابتدا از بهبود بهره وری انرژی در سال ۲۰۱۳ برگردانده خواهد شد. علاوه بر این ، نتایج نشان می دهد که در راستای اصلاحات ناهموار چین در سراسر مناطق ، استانهای ساحلی مانند جیانگ سو ، ژجیانگ ، تیانجین ، شانگهای ، پکن و گوانگدونگ دارای اثرات بازگشت بزرگتر هستند که ممکن است با انعطاف پذیری عملیاتی بزرگتر آنها مرتبط باشد. این یافته ها می توانند درک ما از مکانیسم های تأثیر بازگشت به عنوان پاسخ های رفتاری را تقویت کنند. ما همچنین مقاله خود را پیش بینی می کنیم تا در کنار اصلاحات در حال انجام بازار محور چین ، دانش و پیامدهای گسترده تری را در مورد طرح های بهینه سیاست ارائه دهیم.