در این مقاله به بررسی چگونگی توسعه بخش سنتی کپور در لهستان در دوره اخیر پرداخته و توجه ویژه ای به اشکال مختلف نوآوری های انجام شده شده است. این مقاله که اکثراً بر اساس مصاحبه های دست اول و رو در رو صورت می گیرد ، نشان می دهد که علیرغم اینکه آبزی پروری کپور هنوز هم با ویژگی های قوی سنتی و فرهنگی شناخته می شود ، دسته بندی های مختلفی از عوامل اقتصادی در طول زنجیره ارزش درگیر در انواع مختلف هستند. نوآوری های فنی ، بازار و نهادی. این استراتژی های نوآورانه می تواند بیشتر از طریق فرآیند مشارکت ، که در آن سیاست گذاران نقش بالقوه ایفا می کنند ، تکثیر و توسعه یابند. نتایج تحقیق نشان داد وجود پتانسیل عظیمی برای نوآوری در بخش سنتی کپور در لهستان ، به ویژه از نظر روشهای جایگزین بازاریابی محصولات برای مزارع کوچک و متوسط.