این مقاله دلایلی را نشان می دهد که مطالعه اولویت های مصرف کننده نیاز به اقدامات غیرمستقیم دارد. به خصوص ، این تحقیق بر استفاده از آزمون انجمن ایمپلنت (IAT) متمرکز شده است.

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی سودمندی IAT در وضعیت نگرشهای دو طرفه مانند حوزه غذایی است. بر اساس رابطه بین علاقه / انگیزه و توجه بصری ، مطالعه اول به بررسی تأثیر انجمن های ضمنی بر رفتار بصری مصرف کنندگان بر روی برچسب های مواد غذایی می پردازد. علاوه بر این ، اعتبار پیش بینی و افزایشی IAT نسبت به اقدامات خود گزارش سنتی در مورد قصد خرید افراد در زمینه خاص خرید مواد غذایی ، که در آن نگرشها می تواند دو طرفه باشد ، مورد آزمایش قرار گرفت. سرانجام ، نقش ترجیح شهود یا مشاجره در فرایند تصمیم گیری به عنوان تعدیل کننده رابطه بین نمره IAT و قصد خرید ارزیابی شد. مطالعات دوم و سوم با هدف بررسی الگوی تعدیل یکسان در انتخاب های رفتاری واقعی بین غذاهای خوشمزه / سالم و بین مارک های مختلف غذایی انجام شده است.

به طور کلی ، نتایج (۱) تأثیر انجمن های ضمنی (و نه صریح) را در نحوه خواندن اطلاعات در مورد بسته بندی مواد غذایی نشان می دهد. (۲) نشان می دهد که IAT درک اولویت مصرف کننده ، قصد خرید و انتخاب در بین محصولات مختلف را افزایش می دهد ، به ویژه در حوزه هایی که نگرش ها می توانند دو طرفه باشند. و (۳) نقش تعدیل کننده سبک تصمیم گیری را پشتیبانی می کنند. به طور کلی ، این تحقیق از اشتغال IAT در تحقیقات مصرف کننده پشتیبانی می کند.