تحقیقات کشور مبدا (COO) به دلیل عدم ارتباط عملی آن مورد انتقاد قرار می گیرد. ادبیات تا حد زیادی به پاسخ مصرف کنندگان به COO متمرکز است ، در حالی که نسبتاً کمی درباره اینکه آیا شرکت ها و چه زمانی COO را به طور فعال در ترکیب بازاریابی خود انتخاب می کنند ، شناخته شده است. این تحقیق پیش بینی هایی در مورد استفاده از COO در مقابل عدم استفاده و تعداد و نوع نشانه های COO استفاده شده در یک کشور توسعه یافته در مقابل کشور در حال توسعه را پیش بینی می کند. ما فرضیه ها را با تجزیه و تحلیل محتوا از تبلیغات منتشر شده در سه مجله بزرگ فرانسه و هند ، به ترتیب ، که شامل ۲۱۸۱ چاپ چاپ شده در یک دوره ۱۲ ماهه است ، آزمایش می کنیم. نتایج حاکی از تفاوتهای تعجب آور بین یک کشور توسعه یافته و یک کشور نوظهور از نظر ارتباط و استفاده از COO ، بلکه بین پیش بینی های نظری از ادبیات و کاربردهای واقعی شرکتها است. این تحقیق دستورالعملهایی را برای استفاده از COO در ارتباطات بازاریابی در اختیار شرکتها قرار می دهد و با درنظر گرفتن یک دیدگاه جدید ، به بحث در مورد ارتباط COO کمک می کند.